EnergiekAlmelo
Bang voor de muis? Dat is het thema van het jaarlijkse symposium van EnergiekAlmelo op woensdag 6 november a.s. in de Beethovenzaal van het Theaterhotel. Enige honderden ondernemers komen daar luisteren naar Paul Nijhof, die het postorderbedrijf Wehkamp transformeerde in het on-line warenhuis wehkamp.nl. Hij laat er zijn licht schijnen over de andere wijze van zaken doen in de toekomst, waarbij internet een cruciale rol zal spelen. Vanaf de zeepkist wordt hij uitgedaagd tot een stevige discussie.
Tijdens het symposium wordt ook de winnaar bekendgemaakt van de prestigieuze EnergiekAlmelo Award 2013 voor excellent innovatief en maatschappelijk ondernemen. Drie Almelose kandidaten dingen mee: ACtronics, Boessenkool Machinefabriek en Vivochem.
Symposium ‘Hoe gaan we in de toekomst winkelen en hoe ziet de winkel van de
toekomst eruit? Paul Nijhof, die het postorderbedrijf Wehkamp transformeerde
in het grootste online-warenhuis wehkamp.nl, geeft daar zijn visie op tijdens het
EnergiekAlmelo symposium 2013, dat op woensdag 6 november plaatsvindt in
het Theaterhotel Almelo. Een blik op de winkelstraat van Almelo’s nieuwe
binnenstad, maar ook een visie op onze manier van inkopen doen en winkelen.
Hoe kunnen winkeliers zich voorbereiden op die toekomst, en moeten we straks
nog wel naar een winkel voor onze boodschappen? Is het toekomst, of is de
toekomst er nu al?
Even interessant is de wijze waarop Paul Nijhof erin slaagde van een postorder-
bedrijf een online-warenhuis te maken dat op Europees niveau op de 8ste plaats
staat in de Top 100 van pure online-players. Wehkamp.nl is zelfs het enige bedrijf
ter wereld dat een transitie van postorder naar 100% online retailer succesvol heeft
voltooid.
Paul Nijhof, die het postorderbedrijf Wehkamp transformeerde
in het grootste online-warenhuis wehkamp.nl
Een verheugde directeur Eelco Osse, van Machinebedrijf Boessenkool nam de award in ontvangst