Kenniscafé Evenementen 2016

Evenementorganisatoren enthousiast over Kenniscafé Evenementen 2016

Maandagavond 21 november was het alweer tijd voor de vierde keer Kenniscafé Evenementen. Almelo Promotie organiseert dit initiatief zodat evenementenorganisatoren kennis, ervaringen en ideeën uit kunnen wisselen en om de organisatoren te ondersteunen bij het vormgeven van hun evenement. Deze vierde editie vond plaats CSG Het Noordik aan de Noordikslaan. Met ongeveer 50 deelnemers kan Almelo Promotie terugkijken op weer een geslaagd Kenniscafé Evenementen.

Dit jaar was er weer een gevarieerd programma met workshops. De onderwerpen die aan bod zijn gekomen crowdfunding, binnenstadverbouwing, evenementenhulp (Rode Kruis), Duitse bezoekers, ROC stars en marketing. Vooral de workshop over crowdfunding werd bovengemiddeld druk bezocht, maar ook over de overige workshops werd positief gereageerd.

De avond begint met een woordje door Marianne van de Steeg, directrice van Almelo Promotie. Zij heet iedereen welkom en spreekt een kort dankwoord uit naar de vrijwilligers, voor hun inzet tijdens de vele evenementen en activiteiten van het afgelopen jaar die in Almelo zijn georganiseerd. Mede dankzij hen is Almelo zo’n bruisende stad en blijft het motto: Almelo, altijd wat te doen! Ze licht toe waarom Almelo Promotie het kenniscafé organiseert; evenementenorganisatoren samenbrengen om kennis en ervaringen uit laten wisselen. Ook vertelt ze waarom het Kenniscafé Evenementen dit jaar gehouden wordt in CSG Het Noordik. Het Noordik is een school, waar kennis uitwisselen natuurlijk centraal staat, net als tijdens deze avond.

Vervolgens kwamen een aantal leerlingen van Het Noordik aan het woord, die zich bezig houden met de zogeheten ‘Expeditie’. Tijdens deze avond zijn een aantal studenten ingezet om de catering te verzorgen, om zo geld in te zamelen voor hun expeditie en bekendheid te creeëren. Op verschillende locaties van CSG Het Noordik worden ieder jaar expeditieteams samengesteld. Deze teams bestaan uit leerlingen en begeleidende docenten. De teams zetten zich in om sponsoren te zoeken voor hun reis, ze zamelen geld in voor hun project en gaan uiteindelijk op reis om ter plekke de handen uit de mouwen te steken.  Leerlingen moeten uit hun comfort zone stappen en verleggen hun grenzen. Zo worden ze zich bewust dat ze mede-eigenaar zijn van deze wereld. Tijdens de expeditie maken zij kennis met een andere cultuur. Gedurende het 1-jarige traject leren de teamleden om verantwoordelijkheid te nemen en te delen, te organiseren, te plannen en uit te voeren, alsmede een aantal zaken op economisch vlak te ontwikkelen.

kennis cafe (11)

kennis cafe (1) kennis cafe (2) kennis cafe (3) kennis cafe (4) kennis cafe (5) kennis cafe (6) kennis cafe (7) kennis cafe (8) kennis cafe (9) kennis cafe (10)

kennis cafe (13) kennis cafe (14) kennis cafe (15) kennis cafe (16) kennis cafe (17) kennis cafe (18)kennis cafe (12)